Analityka internetowa – jak efektywnie analizować strony www?

Niniejszy artykuł pod tytułem Ile zarabia freelancer – sprawdźmy! nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Ile zarabia freelancer – sprawdźmy! należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Jak analizować ruch w serwisie oraz statystyki strony internetowej? Na co warto zwrócić uwagę? Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć, by stworzyć dobrze funkcjonującą witrynę? Zapraszamy do lektury!

Jakie etapy obejmuje analiza stron internetowych?

Skuteczna analiza ruchu na stronie internetowej to sposób na zwiększenie widoczności marki w sieci, podniesienie wskaźników sprzedażowych, zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz osiągnięcie branżowego sukcesu.

Etapy, które obejmuje analityka internetowa to między innymi:

  • Określenie poprawności kodu strony
  • Określenie mocnych i słabych elementów strony
  • Przeanalizowanie znacznika title oraz meta description
  • Przeanalizowanie nagłówków pod kątem pozycjonowania
  • Optymalizacja strony internetowej w celu szybszego ładowania
  • Analiza budowy strony internetowej pod kątem social media
  • Analiza budowy strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych
  • Ocena skuteczności zastosowanych rozwiązań i ciągłe monitorowanie ruchu

Najciekawsze narzędzia do monitorowania ruchu na witrynie

Najciekawsze narzędzia do monitorowania ruchu na stronie to:

  • Google Analytics – najbardziej powszechny i znany system do zbierania informacji o ruchu na stronie
  • Sistrix – wielofunkcyjne narzędzie do monitorowania social media oraz analizy serwisu pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych
  • Seoptimer – polska aplikacja sprawdzająca kod strony
  • Planer Słów Kluczowych – narzędzie służące do wyboru słów kluczowych istotnych dla pozycjonowania
  • MajesticSEO – narzędzie dostarczające kompleksowych danych dotyczących strony, które mogą wspomóc działania SEO
  • SEMrush – narzędzie monitorujące widoczność pozycjonowanej witryny
  • Alerty Google – narzędzie do monitorowania sieci i wyników wyszukiwań
  • SimilarWeb – narzędzie do analizy działań konkurencji
  • Semstorm – program pozwalający na codzienne sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarce Google
  • Senuto – jedno z najpopularniejszych narzędzi na polskim rynku mające na celu kompleksowo wspierać działania SEO i zwiększać widoczność strony w sieci

Poza wnikliwą analizą działań na stronie internetowej, z pomocą zaawansowanych narzędzi można również monitorować działania konkurencji i wyciągać na ich podstawie wnioski. Dzięki temu można znacznie poprawić pozycję witryny w wynikach popularnych internetowych wyszukiwarek!

UWAGA: Do analityki internetowej warto zatrudnić specjalistę od pozycjonowania, który na podstawie obserwacji i profesjonalnych narzędzi analitycznych zaproponuje odpowiednią strategię działania!