
Wróżby online w dobie pandemii
Sprzedaż internetowa w dzisiejszych czasach to must have dla każdej firmy, która sprzedaje swoje usługi i produkty, dlatego warto zadbać o jej efektywność i szybkość. Poznaj systemy SFA, które pozwala na automatyzację biznesu.
Systemy SFA to wszystkie aplikacje, które wspierają procesy wspomagające sprzedaż. Ich celem jest automatyzacja całego procesu. Te systemy posiadają możliwości zarządzania kontaktami potencjalnych klientów, monitorują sprzedaż i zarządzają zamówieniami. Dzisiejsze systemy SFA pozwalają również na śledzenie dokonań konkurencji czy prowadzenie konkretnych i szczegółowych analiz. Systemy te również podpowiadają, na jakiej grupie klientów firma powinna się skupić, by osiągnąć zamierzony cel i sukces. Pozwala, także na budowanie relacji między firmą a klientem, a w taki sposób zapewnimy sobie jego lojalność. Narzędzia, które posiadają systemy SFA ułatwiają budowanie długotrwałych więzi z klientami.
Mówi się, że używanie narzędzi, które znajdują się w systemie SFA pozwalają na osiągnięcie znacznie wyższych sprzedaży. Dzięki tym narzędziom osoby zajmujące się przedstawianiem ofert mogą dotrzeć nawet do 15 % więcej klientów niż zazwyczaj. Ponadto sama realizacja zamówienia zostaje znacznie skrócona. Skuteczność systemów SFA wynika, również z zarządzania zasobami w magazynach oraz ich uzupełnianiu dzięki efektywności, którą dysponuje ten system. Szacuje się, że dzięki zastosowaniu tych systemów te liczby będą się zwiększać.
Dotychczas systemy SFA skupiały się na narzędziach, które stosuje sprzedawca. Teraz uwaga skupi się na pracowników niższych szczeblach, którzy zajmują się sprzedażą produktu. Systemy te mają dostarczać sprzedawcom narzędzi, które pozwolą na skuteczniejszą realizacje planów sprzedażowych. Jak nam wiadomo do systemów SFA zostanie wprowadzony system sztucznej inteligencji, która dodatkowo wesprze sprzedawców oraz wpłynie na automatyzacje całego procesu sprzedażowego. Jak to będzie wyglądać? Zostaną przejęte czynności powtarzalne, do których pracownik nie jest wymagany. Dzięki, temu sprzedawca będzie miał więcej czasu na bezpośredni kontakt z klientem, jak również nie będzie tracił czasu na czynności powtarzalne.