Cyfrowa transformacja to zmiana w sposobie działania organizacji. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym można znacznie zwiększyć efektywność biznesową oraz przyspieszyć wzrost przychodów firmy. W które rozwiązania warto zainwestować?
Cyfrowa transformacja – najważniejszy mega trend cywilizacyjny wszech czasów?
Coraz więcej firm zaczyna interesować się digitalizacją i cyfryzacją usług. Cyfrowa transformacja ma na celu zastąpić standardowe rozwiązania zupełnie nowymi, zorientowanymi na wyniki modelami biznesowymi opartymi na automatyzacji. Usługi cyfrowe takie jak na przykład przechowywanie danych w chmurze to tylko wierzchołek góry lodowej, na rynku funkcjonuje obecnie o wiele więcej nowoczesnych rozwiązań! Warto być na bieżąco i podjąć odpowiednie działania, by nie zostać w tyle za konkurencją i wspomóc rozwój swojego biznesu!
Jakie rozwiązania są obecnie na topie?
Cyfrowa transformacja ma na celu wykorzystać najnowsze trendy branży IT, by ułatwić codzienną pracę, w tym także prowadzenie działalności gospodarczej. Jednym z filarów cyfrowej transformacji jest rozwój sztucznej inteligencji, na przykład w formie inteligentnych chat botów lub samouczących się algorytmów. Z rozwiązań cyfrowej transformacji korzystają od kilku lat w dużym stopniu branże bankowe oraz telekomunikacyjne. Nowe technologie pomagają firmom transportowym, przemysłowym oraz handlowym.
Najpopularniejsze rozwiązania i trendy IT w biznesie to:
- Big Data
- Outsourcing przechowywania danych (chmury)
- Systemy ERP
- Systemy CMS
- Usługi „XaaS” (X as a Service)
- Nowe metody płatności
- Technologie mobilne
- Inteligentne narzędzia analityczne
Jak opracować skuteczną strategię cyfrowej transformacji?
Wdrożenie transformacji cyfrowej ma na celu przede wszystkim zwiększenie wydajności firmy. Świetnie zaplanowana strategia cyfrowej transformacji to w dzisiejszych czasach podstawa i pierwszy krok do sukcesu biznesowego, ale często wprowadzenie nowych rozwiązań wymaga przeorganizowania struktury firmy. Przed wdrożeniem cyfrowych rozwiązań należy przeanalizować potrzeby firmy oraz skonfrontować je z budżetem przeznaczonym na nowe technologie. Warto posiadać również wsparcie w postaci zewnętrznych partnerów i specjalistów od nowych technologii. Dobrze dobrana strategia zwiększy zadowolenie, nie tylko pracowników, czy osób zarządzających, ale i przede wszystkim klientów!