Do czego służy system CRM i dlaczego twoja firma powinna z tego systemu korzystać? Na te dwa pytania odpowiemy, w tym krótkim poradniku.
CRM ( Customer Relationship Managment) – to system, który wspomaga zarządzanie relacjami z klientami. W internecie istnieje wiele definicji czym ten system CRM jest, my to ujmiemy w dość prosty sposób. A więc ten program jest dla wszystkich tych ludzi, którzy prowadzą swoją działalność biznesową, która jest oparta na regularnych kontaktach z klientami. System CRM dość często stosowany jest również jako osobny moduł oprogramowania, który służy do zarządzania sprzedażą, marketingiem i pracownikami.
System CRM i jego podstawowe funkcje biznesowe
Oto kilka podstawowych funkcji, które posiada CRM:
- Obsługa bazy danych klientów.
- Nadzór nad pracownikami.
- Prowadzi kalendarz i historię współpracy.
- Przypomina o ważnych wydarzeniach i terminach.
- Posiada opcję zarządzania elektronicznym obiegiem dokumentów.
Często system CRM jest zintegrowany z dodatkowymi oprogramowaniami:
- Prowadzenie marketingu.
- Zarządzaniem magazynu.
- Obsługa poczty elektronicznej.
- Sprzedaż i obsługa klientów.
- Delegowanie zadań.
Korzyści płynące z korzystania z systemu CRM
Zobacz, jakie korzyści otrzyma twoja firma po wdrożeniu systemu CRM. Oto kilka z nich:
- Kompletna analiza danych – Same dane jak wiadomo nie stanowią wartości, jeśli zostaną pozbawione analityki. Prognozowanie i raportowanie daję możliwość podejmowania i realizowania strategicznych decyzji. Poza tym pozwala na zweryfikowanie bieżących funkcji, a jeśli potrzeba to umożliwia wdrożenie odpowiednich działań.
- Większa efektywność działań sprzedażowych i serwisowych – System CRM pozwala na sprawniejsze prowadzenie działań operacyjnych. Dlaczego? Ponieważ udostępnia użytkownikom systemu niezbędnych narzędzi i jednego źródła danych. System CRM działa również na zautomatyzowanie procesów biznesowych, które pozwalają na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu pracy z systemem.
- Wzmocnienie relacji z klientem – To główna korzyść wynikająca z korzystania systemu CRM. Wiele przedsiębiorstw popełnia błąd, jeśli po zakończonej sprzedaży nie okazuje zainteresowania klientem albo jego próba dotarcia do klienta nie jest na poziomie spersonalizowanym. Jak wiadomo im więcej danych posiadamy, tym łatwiej będzie zadbać o jego potrzeby. Nowy klient jest droższy niż utrzymanie klienta już posiadanego. Korzystanie z systemu CRM umożliwia kontrolę nad życiem klienta czyli zwiększa satysfakcję i jego lojalność. Poza tym pomoże reagować na aktualne potrzeby klienta, który ma możliwość skontaktowania się z firmą poprzez wielokanałowość systemu.