Ekologiczne opakowania dla e-commerce – jak je zaprojektować?

0
14
Ekologiczne opakowania dla e-commerce - jak je zaprojektować?

Starannie i samodzielnie zaprojektowane opakowanie produktowe może przynieść firmie wiele korzyści. Ekologiczne opakowania dla e-commerce, nie dość, że są lekkie i trwałe, są także praktyczne i nośne. To nie koniec zalet! Jak zaprojektować wyjątkowe opakowania dla firmy? Podpowiadamy poniżej!

Ekologiczne opakowania dla e-commerce – estetyka i ekologia zarazem

Ekologiczne opakowania dla e-commerce, nie dość, że są lekkie i nośne, a także należycie zabezpieczają produkt i chronią go przed uszkodzeniem, to jeszcze posiadają dodatkowe zalety.

Są one:

  • Przyjazne dla środowiska – pudełka wykonane z kartonu lub innych biodegradowalnych surowców (np. bambusa lub wosku pszczelego), nie dość, że rozkładają się krócej niż pudełka z tworzyw sztucznych, to jeszcze mogą posłużyć wielokrotnie, bez potrzeby tworzenia nowych opakowań lub odpadów,
  • Nietoksyczne – ekologiczne pudełka dla e-commerce nie szkodzą ani środowisku, ani człowiekowi, są one produkowane bez użycia toksycznych substancji chemicznych – nawet farby, którymi malowane są nowoczesne pudełka, są nieszkodliwe dla zdrowia!
  • Estetyczne – ekologiczne opakowania dla biznesu można zaprojektować zgodnie z identyfikacją wizualną firmy, ich design może w dużej mierze przyczynić się do tego, że klient zainteresuje się produktem, nawet jeśli tylko ogląda go w sieci. Po zamówieniu to właśnie one stanowią pierwsze spotkanie z marką i mogą zostać wykorzystane do budowania pozytywnego wizurenku,

Ekologiczne opakowania dla e-commerce – jak je zaprojektować?

Ekologiczne opakowania, w szczególności te z kartonu, mają ogromny potencjał reklamowy. Od ich wyglądu w dużej mierze zależy, czy klient zdecyduje się na zakup, czy zaufa marce i będzie chciał ponownie skorzystać z usług. Jak zaprojektować idealne spersonalizowane pudełko? Na stronie internetowej jednego z bardziej uznanych producentów opakowań w Europie – Packhelp możemy znaleźć wiele inspiracji i porad.

Oto niektóre z nich:

  • podkreśl za pomocą pudełka największe atuty firmy – proekologiczna postawa, ręcznie wykonywane zdobienia, wieloletnia obecność na rynku, kreatywność i abstrakcyjne myślenie – każdą z tych zalet można delikatnie podkreślić za pomocą opakowania,
  • wyeksponuj logotyp firmy – pudełko może sprawić, że Twoja marka zapadnie klientowi w pamięć, aby tak się stało, logotyp powinien zostać umieszczony w widocznym miejscu, np. na jego wieczku, nic nie stoi na przeszkodzie, by nadrukować logo także na bocznych ściankach albo na wewnętrznej stronie denka,
  • uporządkuj wnętrze pudełka – pudełko samo w sobie ochroni produkt, ale żeby zyskać pewność, że na czas transportu wysyłce nic się nie stanie, można je dodatkowo wyposażyć w wypełniacze, przegródki lub tekturowe wkładki.

Masz pomysł na ciekawe pudełko dla swoich produktów? Zachęcamy do podzielenia się pomysłem w komentarzu!