
Wróżby online w dobie pandemii
Interesuje Cię jak pozyskać sponsora, który wesprze Twoje działania? Szukasz dodatkowych pieniędzy na projekt kulturalny lub duże wydarzenie? Podpowiemy, gdzie je znaleźć!
Jeśli potrzebujesz sponsora do organizacji dużego projektu kulturalnego, pierwszym krokiem do jego pozyskania jest napisanie oferty sponsorskiej. Celem takiej oferty jest przedstawienie potencjalnemu sponsorowi Ciebie, Twojej działalności, projektu oraz korzyści, jakie wynikną z Waszej współpracy.
W ofercie sponsorskiej powinny się znaleźć takie elementy jak:
Jak pozyskać sponsora? Na korzyść wnioskodawcy zawsze przemawia fakt, że udało mu się pozyskać innych sponsorów do danego projektu. Nie warto jednak przesadzać z ilością pozyskanych sponsorów – żadna firma nie chciałaby, by jej logo ginęło w gąszczu innych logotypów na plakacie. Mile widziane jest szerokie wsparcie promocyjne ze strony mediów, lokalnych gazet, radia lub telewizji.
Zanim odezwiesz się do sponsora z propozycją współpracy, dowiedz się o nim możliwie jak najwięcej. Gdy już uda Ci się go pozyskać, podtrzymuj cały czas tę relację. Dbaj o sponsora przed realizacją projektu, w jego trakcie oraz po zakończeniu współpracy. Utrzymuj dobre stosunki nie tylko z tymi instytucjami, z którymi współpracujesz, ale także z tymi, które nie zgodziły się na wspólne działanie. Być może kiedyś, przy okazji innego projektu, zmienią zdanie? Bądź kreatywny, konkretny i profesjonalny, by zbudować długotrwałe, owocne dla obu stron partnerstwo!
Sponsorzy to najczęściej średnie i duże firmy z dużym kapitałem, zainteresowane zwiększeniem widoczności i świadomości marki. Sponsorem może być także społeczeństwo – dobrze prosperującą kampanię można zorganizować, np. korzystając z portali crowdfundingowych. Jeśli Twoja działalność ma bardzo lokalny charakter i służy wypromowaniu miasta, o pomoc w finansowaniu możesz się zwrócić do odpowiedniej instytucji takiej jak np. Urząd Miasta lub Prezydent Miasta.