
Wróżby online w dobie pandemii
Istnieje wiele technik działania w e-commerce. Co zrobić, by przyciągać na naszą stronę nie tylko odwiedzających, ale i klientów? Jak skutecznie sprzedawać w Internecie? Zapraszamy do lektury!
Prowadzenie sklepu internetowego to duże wyzwanie na ciągle zmieniającym się rynku e-commerce. Jedną z metod skutecznego działania w e-commerce jest optymalizacja strony internetowej zgodnie z zasadami SEO. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu sklep będzie się pojawiał wyżej w rankingach wyników wyświetlanych przez popularne wyszukiwarki internetowe i na stronę będzie trafiało więcej osób – potencjalnie zainteresowanych klientów!
Świadome budowanie wizerunku marki w e-commerce to nie tylko pozycjonowanie SEO. Aby strona była bardziej zachęcająca dla odbiorców i ładowała się szybciej, można skompresować pliki graficzne oraz wdrożyć technologię AMP. Ważnym aspektem jest także responsywność strony, czyli jej dostosowanie do urządzeń mobilnych, z których coraz częściej korzystają klienci.
Jednym ze skutecznych wabików na klientów może być darmowa wysyłka. Aby jednak akcję promocyjną przeprowadzić bez strat dla sklepu, należy dokładnie przeanalizować jej koszty i potencjalne zyski.
Jeśli szukasz dobrego rozwiązania dla swojego sklepu internetowego, warto wykorzystać potencjał systemów CMS i połączenie WordPress + WooCommerce (wtyczka), dedykowane branży e-commerce. Dzięki platformie WordPress można założyć stronę internetową lub bloga, natomiast wtyczka pozwala przekształcić witrynę w sprawnie działający sklep internetowy.
WooCommerce umożliwia wdrożenie podstron takich jak koszyk produktów, panel klienta oraz opisy produktów. Biznes można zintegrować z zewnętrznymi systemami płatniczymi oraz zintegrować z firmami kurierskimi.
Jednym z nowoczesnych rozwiązań w e-commerce są systemy ERP – oprogramowanie biznesowe do zarządzania firmą. To rozwiązanie, które może znacznie poprawić efektywność pracowników, zredukować koszty prowadzenia biznesu i podwyższyć zyski sprzedażowe. Dzięki oprogramowaniu ERP łatwiej jest zarządzać pracownikami, magazynami oraz dostawami. To realna oszczędność dla firmy, ponieważ możliwe jest zautomatyzowanie większości działań w firmie, niezależnie od jej rozmiaru.