
Wróżby online w dobie pandemii
Media społecznościowe i marketing internetowy odgrywają bardzo dużą rolę w sukcesie sprzedażowym wielu firm. Z ich potencjału korzystają branże handlowe, produkcyjne oraz usługowe. Jak wykorzystać kanały Social Media do promocji biznesu? Które z nich są najpopularniejsze?
To najczęściej używany, spośród wszystkich kanałów Social Media i potężne źródło informacji. By nie pogubić się w jego gąszczu, warto poznać zasady, które rządzą portalem. Firmowy fanpage na Facebooku powinien być ciekawy, estetyczny i prowadzony regularnie. Należy na nim publikować treści, które będą angażować czytelników oraz przykuwać ich uwagę. Należy także dbać o odpowiednią komunikację z klientami, którzy coraz częściej piszą poprzez fanpage, by dowiedzieć się więcej o marce. Tylko wtedy mamy szansę zaistnieć w świadomości facebookowych użytkowników!
Jeśli chodzi o kanały Social Media skupione wokół grafik, zdjęć i filmów, to króluje tutaj Instagram. To świetne miejsce do promocji marki za pomocą estetycznych i przemyślanych wizualnych przekazów reklamowych. Aby skutecznie zaistnieć na Instagramie, warto używać popularnych hashtagów, a także skorzystać z nowej opcji, jaką są relacje na Instagramie. To dobry sposób na to, by dotrzeć z naszymi produktami i usługami do młodszych odbiorców! Za pośrednictwem Instagramu można wdrożyć także influence marketing.
Serwis z materiałami video ciągle zyskuje na popularności. Kampania promocyjna prowadzona na Youtube może się okazać strzałem w dziesiątkę! Warto wykorzystać ten kanał Social Media, by publikować reklamy produktów, recenzje, relacje z wydarzeń, a także różnego rodzaju poradniki i tutoriale związane z branżą, w której działamy.
Jeśli udało Ci się rozgryźć Instagrama, nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować zaistnieć także w innych mediach społecznościowych, w których królują zdjęcia i filmy. Następne w kolejności, popularne kanały Social Media to Tumblr oraz Pinterest. Można na nich znaleźć w szczególności młodych odbiorców, którym zależy na estetyce przekazów reklamowych.
Aplikacja umożliwia udostępnianie szybkich i krótkich relacji. Można ją wykorzystać na przykład do tworzenia ograniczonych czasowo promocji.
Twitter to jeden ze starszych kanałów Social Media, który od kilku lat jest popularny także w Polsce. Zamieszczanie krótkich postów wraz z linkiem do strony internetowej i hashtagami może się przyczynić do rozpromowania naszej firmy w sieci.