
Wróżby online w dobie pandemii
Jak możemy przeczytać na IT-BIZNES.COM, outsourcing usług to rozwiązanie, które w przeciągu ostatnich kilku lat nabrało dużej popularności w Polsce. Dzięki tej opcji przedsiębiorca może się skupić na najważniejszych dla niego zadaniach i rozwijać firmę. Jak to możliwe? Zapraszamy do lektury!
Outsourcing usług to koncepcja – model biznesowy, która opiera się na zarządzaniu firmą w taki sposób, że zleca się niektóre zadania związane z prowadzeniem działalności zewnętrznym podmiotom. Słowo to pochodzi od połączenia słów outside, resource i using. Innymi słowy chodzi o to, by niektóre filary funkcjonowania firmy oddelegowywać do zewnętrznych usługodawców. Jakich branż może dotyczyć outsourcing?
Outsourcing usług może dotyczyć różnych branż. Najczęściej w ten sposób są świadczone zadania z zakresu:
Outsourcowane mogą być także procesy produkcyjne, czyli praca produkcyjna na terenie zakładów klienta. Rozwiązanie to wiąże się z wieloma korzyściami dla przedsiębiorcy, ale nie jest także pozbawione wad.
Dwie najważniejsze wady związane z outsourcingiem to ryzyko utraty firmowych danych oraz ryzyko utraty kontroli nad pewnymi procesami zachodzącymi w firmie. Oczywiście, jeśli zlecamy zadania profesjonalnej firmie, takie wydarzenia nie mają miejsca.
Zalety outsourcingu to przede wszystkim optymalizacja wydatków związanych z prowadzeniem biznesu. Oszczędność wynika z tego, że redukujemy stopień złożoności przedsiębiorstwa i możemy się skoncentrować na ważniejszych zadaniach, takich jak sprzedaż czy marketing, równocześnie nie zaniedbując innych filarów firmy. Firmy świadczące usługi outsourcingu często zaproponują nam atrakcyjniejsze stawki niż gdybyśmy powołali w naszej firmie dodatkowy wewnętrzny dział. Mamy także pewność, że wywiążą się one ze zleconych zadań w sposób profesjonalny, ponieważ posiadają duże doświadczenie i specjalizują się w tej jednej branży.
Outsourcing może się wiązać z niepewnością dotyczącą powierzonych zadań, ale jeśli nawiążemy współpracę z profesjonalnym operatorem logistyki, dostawcą usług IT, agencją marketingową lub firmą rekrutacyjną, szybko przekonamy się, że wydatek ten okazał się trafioną inwestycją i przyczynił w dużym stopniu do rozwoju naszej firmy!