Outsourcing usług zyskuje na popularności

Niniejszy artykuł pod tytułem Ile zarabia freelancer – sprawdźmy! nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Ile zarabia freelancer – sprawdźmy! należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Jak możemy przeczytać na IT-BIZNES.COM, outsourcing usług to rozwiązanie, które w przeciągu ostatnich kilku lat nabrało dużej popularności w Polsce. Dzięki tej opcji przedsiębiorca może się skupić na najważniejszych dla niego zadaniach i rozwijać firmę. Jak to możliwe? Zapraszamy do lektury!

Outsourcing usług – na czym polega ta koncepcja?

Outsourcing usług to koncepcja – model biznesowy, która opiera się na zarządzaniu firmą w taki sposób, że zleca się niektóre zadania związane z prowadzeniem działalności zewnętrznym podmiotom. Słowo to pochodzi od połączenia słów outside, resource i using. Innymi słowy chodzi o to, by niektóre filary funkcjonowania firmy oddelegowywać do zewnętrznych usługodawców. Jakich branż może dotyczyć outsourcing?

Outsourcing usług – jakich branż dotyczy?

Outsourcing usług może dotyczyć różnych branż. Najczęściej w ten sposób są świadczone zadania z zakresu:

  • Outsourcing IT,
  • Outsourcing logistyki,
  • Outsourcing marketingu,
  • Outsourcing zarządzania Kadrami i Płacami.

Outsourcowane mogą być także procesy produkcyjne, czyli praca produkcyjna na terenie zakładów klienta. Rozwiązanie to wiąże się z wieloma korzyściami dla przedsiębiorcy, ale nie jest także pozbawione wad.

Outsourcing – wady i zalety

Dwie najważniejsze wady związane z outsourcingiem to ryzyko utraty firmowych danych oraz ryzyko utraty kontroli nad pewnymi procesami zachodzącymi w firmie. Oczywiście, jeśli zlecamy zadania profesjonalnej firmie, takie wydarzenia nie mają miejsca.

Zalety outsourcingu to przede wszystkim optymalizacja wydatków związanych z prowadzeniem biznesu. Oszczędność wynika z tego, że redukujemy stopień złożoności przedsiębiorstwa i możemy się skoncentrować na ważniejszych zadaniach, takich jak sprzedaż czy marketing, równocześnie nie zaniedbując innych filarów firmy. Firmy świadczące usługi outsourcingu często zaproponują nam atrakcyjniejsze stawki niż gdybyśmy powołali w naszej firmie dodatkowy wewnętrzny dział. Mamy także pewność, że wywiążą się one ze zleconych zadań w sposób profesjonalny, ponieważ posiadają duże doświadczenie i specjalizują się w tej jednej branży.

Outsourcing może się wiązać z niepewnością dotyczącą powierzonych zadań, ale jeśli nawiążemy współpracę z profesjonalnym operatorem logistyki, dostawcą usług IT, agencją marketingową lub firmą rekrutacyjną, szybko przekonamy się, że wydatek ten okazał się trafioną inwestycją i przyczynił w dużym stopniu do rozwoju naszej firmy!