Social Media Marketing daje nam dużo możliwości. Jeżeli jednak nie odpowiednio do niego podejdziemy, możemy doprowadzić do skutków odwrotnych od założonych. Poznaj najczęściej popełniane błędy!
Social Media Marketing – 10 najczęściej popełnianych błędów
-
Nieodpowiadanie na komentarze i prywatne wiadomości
Zawsze powinniśmy inicjować dyskusję oraz odpowiadać na aktywność naszych odbiorców. Komunikacja w mediach społecznościowych powinna być dwustronna i powinna opierać się na zasadach zwyczajnego dialogu. Ludzie angażują się w relacji z tymi, którzy mają odwagę pokazać swoją twarz. Brak reakcji z naszej strony może skutecznie zniechęcić Internautów.
-
Podawanie niesprawdzonych informacji
Jeżeli pracujemy jako publicyści, czy blogerzy musimy przykładać dużą uwagę do wiarygodności i prawdziwości informacji, które przekazujemy. Jeżeli będziemy popełniać oczywiste pomyłki lub będzie ich dużo, z całą pewnością zaczniemy tracić czytelników.
-
Niedopasowanie języka przekazu do medium
Każde medium społecznościowe ma swój specyficzny język i formę, za pomocą której się komunikuje. I tak:
- Facebooki jest stosunkowo uniwersalny i można na nim wykorzystywać wiele różnych rodzajów treści
- Instagram – tu liczy się jakość publikowanego zdjęcia i jego wizualne atuty
- Twitter – to rodzaj mikrobloga. Najbardziej nadaje się do “podpinania się” pod popularne wydarzenia.
Musimy najpierw zrozumieć język danego medium, a dopiero później w nie inwestować.
-
Nieuzupełnienie profilu
Profile, którym brakuje podstawowych informacji lub zdjęć, są zwyczajnie nieprofesjonalne. Nie wzbudzą raczej pozytywnego wrażenia o nas i o naszej marce i utrudniają z nami kontakt.
-
Język niedopasowany do grupy odbiorców
Powinniśmy używać odpowiedniego języka i tematyki, która zainteresuje naszą grupę docelową.
-
Publikowanie zbyt długich treści i robienie tego za często
Komunikować powinniśmy się za pomocą obrazów i krótkiego przekazu. Musimy się wyróżniać. Nie spodziewajmy się, że ktoś zatrzyma się, aby przeczytać długi esej, który opublikowaliśmy.
-
Kłótnie w komentarzach
Podstawą prowadzenia Social Media Marketing jest unikanie konfliktów i powstrzymywanie się od obrażania odbiorców. W Internecie nic nie ginie, a publiczne “pranie brudów’ może zniszczyć naszą reputację.
-
Kradzież lub nadużycie praw autorskich
Nie wszystko, co jest łatwo dostępne w sieci, jest darmowe lub legalne. Powinniśmy uważać, pobierając zdjęcia, aby nie narazić się na przykre konsekwencje.
-
Kupowanie fanów
Portale społecznościowe są w stanie zauważyć, jeżeli ktoś zwiększa swoją liczbę fanów, zwyczajnie ich kupując. Obniżają zasięgi postów na profilach, gdzie jest dużo nieaktywnych obserwujących.
-
Złe lub nadmierne użycie hashtagów
Nie powinniśmy stosować hashtagów do zwiększenia zasięgu dla samych statystyk. To, że więcej osób nas zobaczy, nie znaczy, że zdobędziemy nowych czytelników, czy klientów. O wiele skuteczniejsze jest dobieranie hashtagów tematycznie.