Social Media Marketing – 10 najczęściej popełnianych błędów

0
18
Social Media Marketing - 10 najczęściej popełnianych błędów

Social Media Marketing daje nam dużo możliwości. Jeżeli jednak nie odpowiednio do niego podejdziemy, możemy doprowadzić do skutków odwrotnych od założonych. Poznaj najczęściej popełniane błędy!

Social Media Marketing – 10 najczęściej popełnianych błędów

  1. Nieodpowiadanie na komentarze i prywatne wiadomości

Zawsze powinniśmy inicjować dyskusję oraz odpowiadać na aktywność naszych odbiorców. Komunikacja w mediach społecznościowych powinna być dwustronna i powinna opierać się na zasadach zwyczajnego dialogu. Ludzie angażują się w relacji z tymi, którzy mają odwagę pokazać swoją twarz. Brak reakcji z naszej strony może skutecznie zniechęcić Internautów.

  1. Podawanie niesprawdzonych informacji

Jeżeli pracujemy jako publicyści, czy blogerzy musimy przykładać dużą uwagę do wiarygodności i prawdziwości informacji, które przekazujemy. Jeżeli będziemy popełniać oczywiste pomyłki lub będzie ich dużo, z całą pewnością zaczniemy tracić czytelników.

  1. Niedopasowanie języka przekazu do medium

Każde medium społecznościowe ma swój specyficzny język i formę, za pomocą której się komunikuje. I tak:

  • Facebooki jest stosunkowo uniwersalny i można na nim wykorzystywać wiele różnych rodzajów treści
  • Instagram – tu liczy się jakość publikowanego zdjęcia i jego wizualne atuty
  • Twitter – to rodzaj mikrobloga. Najbardziej nadaje się do “podpinania się” pod popularne wydarzenia.

Musimy najpierw zrozumieć język danego medium, a dopiero później w nie inwestować.

  1. Nieuzupełnienie profilu

Profile, którym brakuje podstawowych informacji lub zdjęć, są zwyczajnie nieprofesjonalne. Nie wzbudzą raczej pozytywnego wrażenia o nas i o naszej marce i utrudniają z nami kontakt.

  1. Język niedopasowany do grupy odbiorców

Powinniśmy używać odpowiedniego języka i tematyki, która zainteresuje naszą grupę docelową.

  1. Publikowanie zbyt długich treści i robienie tego za często

Komunikować powinniśmy się za pomocą obrazów i krótkiego przekazu. Musimy się wyróżniać. Nie spodziewajmy się, że ktoś zatrzyma się, aby przeczytać długi esej, który opublikowaliśmy.

  1. Kłótnie w komentarzach

Podstawą prowadzenia Social Media Marketing jest unikanie konfliktów i powstrzymywanie się od obrażania odbiorców. W Internecie nic nie ginie, a publiczne “pranie brudów’ może zniszczyć naszą reputację.

  1. Kradzież lub nadużycie praw autorskich

Nie wszystko, co jest łatwo dostępne w sieci, jest darmowe lub legalne. Powinniśmy uważać, pobierając zdjęcia, aby nie narazić się na przykre konsekwencje.

  1. Kupowanie fanów

Portale społecznościowe są w stanie zauważyć, jeżeli ktoś zwiększa swoją liczbę fanów, zwyczajnie ich kupując. Obniżają zasięgi postów na profilach, gdzie jest dużo nieaktywnych obserwujących.

  1. Złe lub nadmierne użycie hashtagów

Nie powinniśmy stosować hashtagów do zwiększenia zasięgu dla samych statystyk. To, że więcej osób nas zobaczy, nie znaczy, że zdobędziemy nowych czytelników, czy klientów. O wiele skuteczniejsze jest dobieranie hashtagów tematycznie.