
Wróżby online w dobie pandemii
Social Media Marketing daje nam dużo możliwości. Jeżeli jednak nie odpowiednio do niego podejdziemy, możemy doprowadzić do skutków odwrotnych od założonych. Poznaj najczęściej popełniane błędy!
Zawsze powinniśmy inicjować dyskusję oraz odpowiadać na aktywność naszych odbiorców. Komunikacja w mediach społecznościowych powinna być dwustronna i powinna opierać się na zasadach zwyczajnego dialogu. Ludzie angażują się w relacji z tymi, którzy mają odwagę pokazać swoją twarz. Brak reakcji z naszej strony może skutecznie zniechęcić Internautów.
Jeżeli pracujemy jako publicyści, czy blogerzy musimy przykładać dużą uwagę do wiarygodności i prawdziwości informacji, które przekazujemy. Jeżeli będziemy popełniać oczywiste pomyłki lub będzie ich dużo, z całą pewnością zaczniemy tracić czytelników.
Każde medium społecznościowe ma swój specyficzny język i formę, za pomocą której się komunikuje. I tak:
Musimy najpierw zrozumieć język danego medium, a dopiero później w nie inwestować.
Profile, którym brakuje podstawowych informacji lub zdjęć, są zwyczajnie nieprofesjonalne. Nie wzbudzą raczej pozytywnego wrażenia o nas i o naszej marce i utrudniają z nami kontakt.
Powinniśmy używać odpowiedniego języka i tematyki, która zainteresuje naszą grupę docelową.
Komunikować powinniśmy się za pomocą obrazów i krótkiego przekazu. Musimy się wyróżniać. Nie spodziewajmy się, że ktoś zatrzyma się, aby przeczytać długi esej, który opublikowaliśmy.
Podstawą prowadzenia Social Media Marketing jest unikanie konfliktów i powstrzymywanie się od obrażania odbiorców. W Internecie nic nie ginie, a publiczne “pranie brudów’ może zniszczyć naszą reputację.
Nie wszystko, co jest łatwo dostępne w sieci, jest darmowe lub legalne. Powinniśmy uważać, pobierając zdjęcia, aby nie narazić się na przykre konsekwencje.
Portale społecznościowe są w stanie zauważyć, jeżeli ktoś zwiększa swoją liczbę fanów, zwyczajnie ich kupując. Obniżają zasięgi postów na profilach, gdzie jest dużo nieaktywnych obserwujących.
Nie powinniśmy stosować hashtagów do zwiększenia zasięgu dla samych statystyk. To, że więcej osób nas zobaczy, nie znaczy, że zdobędziemy nowych czytelników, czy klientów. O wiele skuteczniejsze jest dobieranie hashtagów tematycznie.