
Wróżby online w dobie pandemii
Jeśli zależy nam na zwiększeniu liczby klientów, nie możemy ograniczyć się tylko do dobrego wypozycjonowania strony internetowej, szczególnie że przedsiębiorstwa intensywnie walczą o uwagę klientów. Śledzenie aktualnych usprawnień zdecydowanie leży w naszym interesie. Jednym z nich jest SXO.
Załóżmy, że potencjalny klient właśnie trafił na naszą witrynę z wyszukwiarki. Po chwili decyduje się jednak opuścić stronę.Co wpłynęło na jego decyzję i jak sprawić, żeby kontynuował swoją aktywność w naszym serwisie? SXO (Search Experience Optimization), czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika, to podejście do marketingu, uwzględniające wrażenia klienta od momentu znalezienia witryny w wynikach organicznych.
Celem SXO jest zwiększenie:
Skupianie się tylko na jednym zagadnieniu nie daje tak atrakcyjnych wyników (np. wzrost liczby transakcji) co kompleksowe, zmasowane działania. Można więc stwierdzić, że SXO to połączenie SEO (Search Engine Optimization) i UX (User Experience). Jak dokładnie wygląda praca specjalistów, działających w tej branży?
Eksperci skupiają swoje wysiłki m.in. na CRO, czyli na optymalizacji ścieżki konwersji. Klienci zwracają uwagę także na strukturę strony, toteż w SXO bierze się pod uwagę rozkład treści, graficzną atrakcyjność witryny, oraz jej funkcjonalność. Bez weryfikowania wyników poszczególnych działań, mówilibyśmy raczej o działaniu na oślep, a nie o przemyślanym podejściu marketingowym. Eksperci zajmujący się SXO weryfikują rezultaty swoich wysiłków. W tym celu używają takich narzędzi na Google Analytics Czy Google Search Console. Przydatny może okazać się także Hotjar, bo z jego pomocą otrzymamy precyzyjne dane o tym, jak zachowują się osoby, korzystające z naszej strony.
SEO odgrywa duże znaczenie w SXO, toteż zawsze warto zacząć od zwiększenia naszej widoczności na konkretne frazy. Jak już wspomnieliśmy SXO to zmasowany atak, a więc już na tym etapie powinniśmy maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje pozycjonowanie strony internetowej. Konieczne jest zadbanie o optymalizację wyników wyszukiwania. Jeśli użytkownik zauważy, że opis jest powiązany z produktem, którego szuka, z większym prawdopodobieństwem kliknie w wynik.
Istotne jest także to, na jaką stronę trafi. Jeśli wynik wyszukiwania tylko pozornie odnosi się do treści umieszczonej na witrynie, użytkownik szybko opuści naszą stronę. Załóżmy, że zatroszczyliśmy się o tę kwestię i klient zdecydował się nawiązać z nami kontakt. Jeśli kosztuje go to dużo zachodu, szybko zrezygnuje. W SXO kładzie się nacisk na to, żeby formularze kontaktowe były dobrze wyeksponowane, a na każdej podstronie znajdowało się wezwanie do działania.
SXO pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa i powoduje wyraźny wzrost konwersji. Takie kroki warto poprzedzić wykonaniem profesjonalnego audytu, obejmującego zagadnienia SEO, UX oraz optymalizację ścieżki konwersji.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM https://internetica.pl/