SXO – czym jest i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie

Niniejszy artykuł pod tytułem Ile zarabia freelancer – sprawdźmy! nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Ile zarabia freelancer – sprawdźmy! należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Jeśli zależy nam na zwiększeniu liczby klientów, nie możemy ograniczyć się tylko do dobrego wypozycjonowania strony internetowej, szczególnie że przedsiębiorstwa intensywnie walczą o uwagę klientów. Śledzenie aktualnych usprawnień zdecydowanie leży w naszym interesie. Jednym z nich jest SXO.

Na czym polega SXO?

Załóżmy, że potencjalny klient właśnie trafił na naszą witrynę z wyszukwiarki. Po chwili decyduje się jednak opuścić stronę.Co wpłynęło na jego decyzję i jak sprawić, żeby kontynuował swoją aktywność w naszym serwisie? SXO (Search Experience Optimization), czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika, to podejście do marketingu, uwzględniające wrażenia klienta od momentu znalezienia witryny w wynikach organicznych.

SXO – liczy się kompleksowość

Celem SXO jest zwiększenie:

  1. widoczności
  2. ruchu
  3. konwersji.

Skupianie się tylko na jednym zagadnieniu nie daje tak atrakcyjnych wyników (np. wzrost liczby transakcji) co kompleksowe, zmasowane działania. Można więc stwierdzić, że SXO to połączenie SEO (Search Engine Optimization) i UX (User Experience). Jak dokładnie wygląda praca specjalistów, działających w tej branży?

Eksperci skupiają swoje wysiłki m.in. na CRO, czyli na optymalizacji ścieżki konwersji. Klienci zwracają uwagę także na strukturę strony, toteż w SXO bierze się pod uwagę rozkład treści, graficzną atrakcyjność witryny, oraz jej funkcjonalność. Bez weryfikowania wyników poszczególnych działań, mówilibyśmy raczej o działaniu na oślep, a nie o przemyślanym podejściu marketingowym. Eksperci zajmujący się SXO weryfikują rezultaty swoich wysiłków. W tym celu używają takich narzędzi na Google Analytics Czy Google Search Console. Przydatny może okazać się także Hotjar, bo z jego pomocą otrzymamy precyzyjne dane o tym, jak zachowują się osoby, korzystające z naszej strony.

SXO krok po kroku, czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika w praktyce

SEO odgrywa duże znaczenie w SXO, toteż zawsze warto zacząć od zwiększenia naszej widoczności na konkretne frazy. Jak już wspomnieliśmy SXO to zmasowany atak, a więc już na tym etapie powinniśmy maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje pozycjonowanie strony internetowej. Konieczne jest zadbanie o optymalizację wyników wyszukiwania. Jeśli użytkownik zauważy, że opis jest powiązany z produktem, którego szuka, z większym prawdopodobieństwem kliknie w wynik.

Istotne jest także to, na jaką stronę trafi. Jeśli wynik wyszukiwania tylko pozornie odnosi się do treści umieszczonej na witrynie, użytkownik szybko opuści naszą stronę. Załóżmy, że zatroszczyliśmy się o tę kwestię i klient zdecydował się nawiązać z nami kontakt. Jeśli kosztuje go to dużo zachodu, szybko zrezygnuje. W SXO kładzie się nacisk na to, żeby formularze kontaktowe były dobrze wyeksponowane, a na każdej podstronie znajdowało się wezwanie do działania.

SXO pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa i powoduje wyraźny wzrost konwersji. Takie kroki warto poprzedzić wykonaniem profesjonalnego audytu, obejmującego zagadnienia SEO, UX oraz optymalizację ścieżki konwersji.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM https://internetica.pl/