
Wróżby online w dobie pandemii
Mogłoby się wydawać, że webwriting to praca dla każdego i że każdy mógłby być blogerem. To jednak nie do końca prawda. Sprawdź, na czym polega webwriting i czy nadawałbyś się do takiej pracy!
Webwriting to copywriting, tylko że skupiony wokół nieco bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców. Teksty tworzone przez webwritera są czytane / przeglądane / pobieżnie lustrowane wzrokiem przez internautów. By były one skuteczne, powinny być więc one dostosowane do panujących w internecie trendów. Takich jak np. korzystanie z urządzeń mobilnych do przeglądania internetu. Tak też powstało oddzielne pojęcie, czyli m-writing / smartwriting. Oznacza ono webwriting, tylko że w odniesieniu do urządzeń mobilnych.
Najważniejsze zasady, jakimi rządzi się webwriting to:
Wszelkie działania polegające na tworzeniu treści mają na celu stworzenie takiego tekstu, który kogoś zainteresuje. Tekstu, który przykuje wzrok, zachęci do dalszej lektury lub sprawi, że czytelnik będzie częściej odwiedzał daną witrynę.
Pozyskanie dla swojej firmy profesjonalnego copywritera lub też copywritera ze specjalizacją webwriting może się wiązać z wymiernymi korzyściami dla biznesu, zwłaszcza w kontekście reklamy w internecie. To dzięki tej osobie nasza firma będzie się wyświetlać wysoko w rankingach wyników wyszukiwania Google!