Webwriting – co to takiego? Na czym polega?

Mogłoby się wydawać,  że webwriting to praca dla każdego i że każdy mógłby być blogerem. To jednak nie do końca prawda. Sprawdź, na czym polega webwriting i czy nadawałbyś się do takiej pracy!

Webwriting, m-writing – co to takiego?

Webwriting to copywriting, tylko że skupiony wokół nieco bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców. Teksty tworzone przez webwritera są czytane / przeglądane / pobieżnie lustrowane wzrokiem przez internautów. By były one skuteczne, powinny być więc one dostosowane do panujących w internecie trendów. Takich jak np. korzystanie z urządzeń mobilnych do przeglądania internetu. Tak też powstało oddzielne pojęcie, czyli m-writing / smartwriting. Oznacza ono webwriting, tylko że w odniesieniu do urządzeń mobilnych.

Webwriting – najważniejsze zasady

Najważniejsze zasady, jakimi rządzi się webwriting to:

  • angażowanie do działania – teksty pisane do sieci powinny nie tylko wywoływać refleksje i różne emocje, ale także angażować do działania, np. kliknięcia w dane miejsc lub odwiedzenie strony internetowej danego produktu, w tym celu tworzy się np. teksty z call-to-action,
  • czytelność – niezależnie od tego, czy piszemy książkę, czy piszemy do sieci, tekst musi być czytelny, by był przyswajalny dla odbiorcy, odpowiednie zastosowanie nagłówków i formatowanie tekstu pod kątem czytelności jest więc konieczne!
  • wskazanie korzyści – teksty pisane przez webwriterów często mają charakter reklamowy, aby były one skuteczne, muszą się odnosić do korzyści, jakie dany produkt lub usługa dadzą ich odbiorcy,
  • zgodność z zasadami SEO – teksty pisane do sieci są czytane nie tylko przez żywych organicznych czytelników, ale także analizowane przez roboty Google, to właśnie one decydują, którą stronę wskazać, gdy wpiszemy w wyszukiwarkę jakieś zapytanie.

 Jaki cel ma webwriting, copywriting, m-writing i inne tego typu działania?

Wszelkie działania polegające na tworzeniu treści mają na celu stworzenie takiego tekstu, który kogoś zainteresuje. Tekstu, który przykuje wzrok, zachęci do dalszej lektury lub sprawi, że czytelnik będzie częściej odwiedzał daną witrynę.

Pozyskanie dla swojej firmy profesjonalnego copywritera lub też copywritera ze specjalizacją webwriting może się wiązać z wymiernymi korzyściami dla biznesu, zwłaszcza w kontekście reklamy w internecie. To dzięki tej osobie nasza firma będzie się wyświetlać wysoko w rankingach wyników wyszukiwania Google!