Program partnerski to popularna forma współpracy pomiędzy klientami biznesowymi. Na czym to polega? Czy możliwe jest zarabianie w programach partnerskich? Zapraszamy do lektury po więcej informacji!
Program partnerski – co to takiego?
Program Partnerski to współpraca pomiędzy sprzedawcą i partnerem na zasadzie obopólnych korzyści. Członkostwo w programie partnerskim jest darmowe i nie wymaga od osoby polecającej żadnych wpłat własnych ani posiadania działalności gospodarczej. Dzięki temu rozwiązaniu sprzedawca dociera do nowych klientów i promuje swoją markę, natomiast osoba polecająca zarabia pieniądze proporcjonalnie do osiągniętych wyników sprzedażowych.
Programy partnerskie mogą dotyczyć różnych produktów, od suplementów diety i artykułów sportowych, przez gadżety elektroniczne, do produktów finansowych – kont bankowych i pożyczek. W ramach programu partnerskiego można liczyć na prowizję od sprzedaży, a także być wynagradzanym za inne akcje, do których doszło za pośrednictwem strony internetowej. Prowizje można otrzymać za każde kliknięcie w zamieszczony na stronie banner, w zależności od ustaleń obu stron.
Zarabianie w programach partnerskich – jakie są cechy dobrego programu?
Cechy dobrego programu partnerskiego, to:
- niski próg wypłaty
- wysokie prowizje od sprzedaży / kliknięć
- atrakcyjny system poleceń
- poradniki dla początkujących
- wsparcie techniczne
Prowizje w dobrych programach partnerskich mogą wynosić nawet około 30 – 40% od sprzedanej kwoty.
Zarabianie w programach partnerskich – 5 cennych porad
Nie każdy może zarabiać na programach partnerskich. Na pewno jest to szczególnie trudne dla osób stawiających pierwsze kroki w sieci. Jak zacząć zarabiać na programie partnerskim?
- Do rozpoczęcia współpracy konieczna jest własna strona internetowa lub blog
- Aby współpraca się opłaciła, strona musi generować duży ruch
- W osiągnięciu wysokich pozycji w rankingu wyszukiwań jest pomocna znajomość technik SEO oraz narzędzi marketingu internetowego
- Promocja musi przebiegać wielotorowo – warto skorzystać z potencjału kanałów Social Media, e-mail marketingu oraz możliwości reklamowych prowadzonego bloga
- Budowanie kampanii reklamowej to długi proces, wymagający odpowiedniej strategii i konsekwencji w działaniu!